Prekinuto je sedam uzastopnih kvartala pada, a Apple je zauzeo prvo mjesto
Prema najnovijem istraživanju Canalysa svjetske isporuke pametnih telefona u četvrtom kvartalu 2023. porasle su 8% na godišnjoj razini, dosegnuvši 320 milijuna jedinica. Time je prekinuto sedam uzastopnih kvartala pada.
Apple je predvodio tržište u četvrtom tromjesečju s 24% udjela u isporukama, zahvaljujući lansiranju novih iPhonea. Samsung je zauzeo drugo mjesto sa 17%. Xiaomi je bio treći, s više od 20% međugodišnjeg rasta u Q4.
Transsion se prvi put popeo na četvrto mjesto zahvaljujući oporavku tržišta u nastajanju. Sa 7% tržišnog udjela vivo je zaokružio prvih pet.
Za cijelu 2023. godinu globalne isporuke pametnih telefona dosegle su 1,1 milijardu jedinica, što je pad od 4% u odnosu na prethodnu godinu. Po prvi put, Apple je nadmašio Samsung i postao najbolji dobavljač godine u smislu isporuka, iako su oba zauzela po 20% udjela. Xiaomi, Oppo i Transsion držali su 13%, 9% odnosno 8% udjela.
"Tržište ide u pravom smjeru, potpomognuto poboljšanom potražnjom u blagdanskoj sezoni", rekao je viši analitičar Canalysa Toby Zhu.
“Proizvodi u srednjem do nižem cjenovnom rangu pokretači su rasta u ovom valu oporavka potpomognuti oporavkom potražnje na tržištima u razvoju, poput Bliskog istoka i Afrike, Azije i Pacifika i Latinske Amerike.”
Voditeljica istraživanja Canalysa Amber Liu kaže: “U 2023. Samsung se usredotočio na srednji do visoki segment radi profitabilnosti, ali je izgubio udio u jeftinom segmentu kao i svoju vodeću poziciju na globalnom tržištu. Njegovo lansiranje proizvoda u 2024., posebno u premium segmentu s fokusom na AI na uređaju podržat će oporavak kao lidera u inovacijama u 2024."
“S druge strane, Apple je pokazao otpornost u posljednje dvije godine zahvaljujući čvrstoj stalnoj potražnji u high-end segmentu. Prošireno pozicioniranje njegove serije iPhone 15 ukazalo je na budući smjer Appleove strategije portfelja za dosezanje šireg raspona potrošačkih segmenata,” rekao je Liu.
Spominje se sve veća snaga Huaweija i nadolazeća lokalna konkurencija u kontinentalnoj Kini, što će biti izazov Appleu da održi svoju putanju rasta u kontinentalnoj Kini dok se potražnja za visokokvalitetnim zamjenama na drugim velikim tržištima, poput Sjeverne Amerike i Europe, smanjuje. Apple se mora okrenuti novom tržišnom rastu i snazi ekosustava kako bi ponovno osnažio svoje iPhone poslovanje.”