APPLE, SONY, META

XR TRŽIŠTE SE BUDI: Glavni pokretač će biti Appleove naočale

Autor Krunoslav Ćosić

Očekuje se da će se isporuke XR naočala povećati za rekordnih 3,9 milijuna jedinica u 2024.

Ovo su Meta Quest 3
Izvor: Youtube

U ovoj se godini očekuje visok dvoznamenkasti rast XR naočala u odnosu na prošlu godinu. AR i VR naočale već su dugo godina s nama, ali nikako da postanu mainstream, nešto što viđamo u svim trgovinama elektronske robe. Situacija će se sigurno promijeniti već od veljače kada u prodaju stižu Apple Vision Pro. Istina, po visokoj cijeni.

Zamah će dati i već predstavljeni modeli iz Mete - Quest 3, ali i Sonyjev PlayStation VR2. Za naočale proširene stvarnosti (XR - Extended Reality) predviđa se da će isporuke porasti za rekordnih 3,9 milijuna jedinica u 2024. kako bi ostvarile visok dvoznamenkasti rast na godišnjoj razini, prema najnovijoj prognozi Counterpoint Global XR (VR/AR).

Globalne XR, VR i AR isporuke za period 2022. do 2024
Izvor: Counterpoint Research

Appleov Vision Pro, koji kreće u prodaju u SAD-u 2. veljače (s prednarudžbama koje počinju 19. siječnja), izazvat će interes korisnika i pomak u industriji od čega će imati koristi vodeći proizvođači. U 2024. također će nastaviti zamah iz 2023., obilježen s nekoliko lansiranja od strane velikih igrača kao što su Meta i Sony.

Viši analitičar Harmeet Singh Walia rekao je: “Dugo se očekivalo da će Appleov ulazak u XR prostor označiti prijelomni trenutak za industriju. Međutim, očekujemo da će Apple u 2024. godini prodati oko pola milijuna jedinica Vision Pro, svojih naočala za miješanu stvarnost (MR) po cijeni od 3500 USD."

Izvor: Apple

Prva iteracija Vision Pro slušalica prvenstveno će privući okorjele obožavatelje Applea, programere, korisnike koji vole sve odmah isprobati i poslovne korisnike. Optimističniji scenarij mogao bi se odvijati ako Apple uspješno poveća opskrbu ključnim komponentama za naočale i doživi veći interes krajnjeg tržišta od očekivanog.

U 2024. očekuje se nastavak još jednog trenda – prijelaz s čiste virtualne stvarnosti (VR) na MR jer glavni igrači, postojeći i nadolazeći, žure lansirati MR proizvode ili imaju nasljednike svojih već postojećih naočala.

Izvor: Meta

Faktor samostalnog oblika je poželjan i vjerojatno će tako i ostati unatoč tome što Appleov Vision Pro zahtijeva žičanu vezu s kućištem vanjske baterije. Predviđa se da će proširena stvarnost (AR) porasti za 54% u odnosu na prethodnu godinu u 2024., suprotstavljajući se trendu trogodišnjeg uzastopnog pada.

Ovaj rast potaknut će XREAL-ove Air 2 i Air 2 Pro AR naočale koje su ubrzo postale najprodavanije AR naočale u Kini. Osim XREAL-a, koji cilja na veći segment potrošača, AR će poticati proizvodi visokih specifikacija i visoke cijene u nišnom segmentu poduzeća. Očekuje se i Samsungov ponovni ulazak u segment, vjerojatno s MR slušalicama u 2024. Međutim, sa samo oko 2% AR će imati mali doprinos ukupnim XR isporukama.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI