ONI DOLAZE

Nevjerojatno, ali ovaj kineski brend drži čak 48 posto tržišta

Autor Krunoslav Ćosić

Iako nam se afričko tržište pametnih telefona čini daleko i nezanimljivo, od tamo dolaze zanimljivi trendovi

Izvor: Tecno

Možda će nekoga takvi trendovi i uplašiti. Analitičarska kuća Canalys izvijestila je da su isporuke pametnih telefona diljem Afrike porasle za 12 posto na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2023. unatoč nizu prepreka na nekoliko tržišta uključujući ograničenja uvoza, nestabilne valute i opće ekonomske probleme.

Isporuke za ovo tromjesečje iznosile su 17,9 milijuna uređaja diljem kontinenta, a Tecno Mobile, čija je matična tvrtka Transsion, drži 48 posto tržišnog udjela.

Viši konzultant Canalysa Manish Pravinkumar rekao je da je regija pokazala "snažnu otpornost u potražnji i ponudi usred makroekonomskih izazova", ukazujući na velika povećanja u Južnoj Africi unatoč brzoj devalvaciji valute zajedno sa značajnim rastom u Nigeriji i Egiptu. Potonji je prije bio sputan ograničenjima uvoza, dodao je.

Analitičar je predvidio "ograničenu ekspanziju" i jednoznamenkasti rast iduće godine s izazovima koji će uključivati daljnja pitanja valute, "povećane uvozne poreze i vladine inicijative za promicanje lokalne proizvodnje, što potencijalno dovodi do povećanja troškova i cijena".

Što se tiče dobavljača Transsion, koji uz Tecno posjeduje Infinix i iTel, navodno je imao koristi od širenja svog otiska i fokusiranja na uređaje čija je cijena ispod 100 USD. Tvrtka je zadržala svoju poziciju na vrhu ljestvice prodaje s porastom od 9 posto u odnosu na prethodnu godinu na 8,6 milijuna jedinica.

Samsung je pretrpio pad od 13 posto na godišnjoj razini, ali je ostao na drugom mjestu s 4,6 milijuna isporučenih uređaja. Ovdje je Galaxy A-serija korejskog diva zaslužna za dobre rezultate. Xiaomi, Oppo i Realme kompletirali su prvih pet na listi.

Izvor: Tecno

Pravinkumar je primijetio da je afrički tržišni lider povećao prodaju korištenjem financiranja uređaja dok se također zalagao za višu prosječnu prodajnu cijenu.

“Priča o afričkom tržištu pametnih telefona razvija se kao uvjerljiva priča o prevladavanju izazova otpornošću i iskorištavanjem prilika kroz strateška partnerstva, dinamiku kanala i transformaciju krajolika potrošača”, dodao je Pravinkumar, prenosi Mobile World Live. "Kako se tržište razvija dobavljači se moraju snalaziti u ovim složenostima s agilnošću i predviđanjem kako bi osigurali ključnu poziciju na ovom rastućem tržištu."

Tecno telefoni ne prodaju se na hrvatskom tržištu, mogu se kupiti u susjednoj Srbiji, a za očekivati je da ćemo ih u skoroj budućnosti dočekati i na domaćim policama te u web shoppovima. Sudeći po onome što smo vidjeli u Berlinu i Barceloni, Tecno je brend čije vrijeme tek dolazi.