Vrijeme je turbulentno i ljudima kupnja novog automobila nije na prvom mjestu
Slično onome što se dogodilo nakon posljednja dva kvartalna izvješća o zaradi Teslini rezultati za treće tromjesečje doveli su do pada cijene dionice EV diva za više od 4 posto u noćnom trgovanju.
Nakon što je tvrtka u siječnju globalno snizila cijene automobila za čak 20 posto strategija izvršnog direktora Muska o ulaganju u dugoročni tržišni udio umjesto kratkoročne dobiti dovela je do pada bruto profitne marže od deset bodova u prvom tromjesečju, do pada od sedam bodova u Q2 i sada također u Q3.
S fokusom koji je sada čvrsto na količini tvrtka je izvijestila o tromjesečnom rekordu isporuka od 466.140 vozila, ostvarenih u drugom tromjesečju 2023. To je 83 posto više nego u drugom tromjesečju 2022. Zbog ratova i događaja koji se odvijaju u svijetu očekuje se pad na 435.059 vozila u strećem tromjesečju ove godine.
Unatoč impresivnom Teslinom usponu u Sjevernoj Americi, pogled na tržišni udio tvrtke diljem svijeta naglašava razloge koji stoje iza njezinog drastičnog pritiska na opseg prodaje pod (gotovo) svaku cijenu. Teslina dominacija na domaćem tržištu samo se značajnije replicirala u Australiji i Oceaniji. U Aziji je, primjerice, kineski proizvođač bio Wuling najbolji dok Volkswagen s isporukama vodi u Europi.
Ostvarivanje dobiti Tesle u 2023. pokazalo se daleko većim izazovom za tvrtku koja je tijekom pandemije ostvarila više rekordnih kvartala. Statista piše kako najnovije brojke otkrivaju još jedan pad neto prihoda, na 1,85 milijardi dolara - što je najniže od trećeg tromjesečja 2021.