TU JE I MODA

E-TRGOVINA: Elektronika, igračke i moda dominiraju online prodajom

Autor Davor Dakić

Kupnja hrane putem interneta postat će jedan od segmenata s najvećim potencijalom rasta

Izvor: Profimedia

Neki od dana u godini kada se pojačano kupuje online su Cyber Week, Crni petak i Amazon Prime Day. Online kupnja već je nekoliko godina segmentirana raznim vremenski prilagođenim kampanjama s velikim brojem ponuda.

Iako određene platforme mogu nuditi različite ponude za različite vrste proizvoda, najveći udio prihoda od e-trgovine generira se u nekoliko segmenata, pokazuju podaci Statista Market Insights - gotovo dvije trećine vrijednosti prodaje odnosi se na elektroniku, igračke, hobije i uradi sam te modu.

Elektronički uređaji su na vrhu popisa s 23,5 posto udjela i ne iznenađuju jer ovaj segment uključuje tradicionalno skupu potrošnu robu poput pametnih telefona ili prijenosnih računala te kućanskih aparata poput perilica rublja, štednjaka ili hladnjaka.

Izvor: Samsung

Uzimajući u obzir čimbenik cijene moda koja zauzima 19,3 posto globalnog prihoda od e-trgovine je značajniji podvig, nadoknađujući ono što pojedinačnim artiklima nedostaje u cijeni svojom čistom količinom prodaje.

Gledajući budućnost e-trgovine analitičari iz Statiste predviđaju da će kupnja hrane putem interneta postati jedan od segmenata s najvećim potencijalom rasta, pri čemu će se potencijalno udvostručiti prihodi s 330 milijardi dolara u 2023. na 620 milijardi dolara u 2027.

Očekuje se da će 2027. godine prodaja u kategorijama elektronike, igračaka, hobija i uradi sam te mode prijeći prag od 1 bilijun dolara (1000 milijardi USD). Najveća tržišta, sada i u budućnosti, su Kina, Sjedinjene Države i Japan, s očekivanim prihodima od 2 bilijuna dolara, 1,4 bilijuna dolara odnosno 224 milijarde dolara u 2027. godini.