PRODAJA TELEFONA

PAMETNI TELEFONI U ZAPADNOJ EUROPI: Najveći rast prodaje ima TCL

Autor Krunoslav Ćosić

Veliko povećanje isporuka od čak 19 posto ostvario je jedino TCL

Izvor: TCL

Oživljavanje tržišta pametnih telefona u zapadnoj Europi najavljeno je za 2024. godinu. Naime, zapadnoeuropsko tržište pametnih telefona suočilo se s kontinuiranim padom u prvom tromjesečju 2023., padom od 13% na 23,7 milijuna jedinica isporuka, jer su izazovni gospodarski uvjeti doveli do niže potražnje potrošača i produljenja ciklusa kupnje.

Međutim, pojavio se tračak nade s posljednjom prognozom Canalysa koja predviđa oporavak od 6% rasta u 2024., signalizirajući potencijalno oživljavanje tržišta.

Izvor: Canalys

Samsung je preuzeo prvo mjesto u prvom tromjesečju 2023. s tržišnim udjelom od 35%, unatoč padu od 16% u odnosu na prethodnu godinu. Samsungovi modeli s najboljim učinkom bili su Galaxy S23 Ultra, S23 i A14, zajedno s prošlogodišnjim modelima A53 i A33.

"Samsung je pomaknuo svoj fokus prema srednjem do visokom segmentu u Zapadnoj Europi", rekao je Runar Bjørhovde, analitičar u Canalysu. “Prema procjenama Canalysa, u prvom tromjesečju 2023., Samsungov ASP porastao je za 11%, što je rezultiralo padom od 6% ukupne vrijednosti isporučenih uređaja. Samsung je uložio velika sredstva u reklamiranje robne marke i proizvoda, kao i u zajedničke marketinške inicijative s operatorima i maloprodajnim lancima kako bi ojačao svoju prisutnost.

Ova su ulaganja također usmjerena na izazov Appleu, koji je povećao svoj tržišni udio na 33%. Appleove isporuke u ovom su kvartalu porasle za 1% u usporedbi s prvim tromjesečjem 2022., potaknuto prodajom uređaja iPhone 14 Pro i Pro Max. Prema istraživanju Canalys Consumer Insights, Apple je i dalje najotporniji dobavljač u zapadnoj Europi, podržan najvjernijom bazom korisnika u regiji u kombinaciji s visokom popularnošću među preklopnicima.

Izvor: Canalys

Xiaomi je obranio treće mjesto s 15% tržišnog udjela, unatoč padu od 17% na godišnjoj razini. Xiaomijevu izvedbu potaknuli su njegovi modeli Redmi i Redmi Note, a Španjolska, Italija i Njemačka bila su ključna tržišta.

Xiaomi je i dalje fokusiran na segment niske do srednje klase, što mu pomaže da zadrži svoju poziciju ispred ostalih kineskih dobavljača. Xiaomi se fokusirao na profitabilnost, s manjim prodajnim timom usmjerenim na ključne operatere i maloprodajne lance.

OPPO i TCL završili su prvih pet, pri čemu svaki zauzima 3% tržišnog udjela, s tim da je OPPO imao pad od 53% dok je TCL rasta 19% na godišnjoj razini.

U prvom tromjesečju 2023. OPPO, TCL, Google Pixel, Motorola, HONOR i HMD Global bili su blisko pozicionirani, a nekoliko ovih brendova ima ambicije i kapital za ulaganje u regiji. Prije kraja 2023. bit će značajnih promjena na ljestvici, očekuje Canalys.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI