Suizvršni direktor Netflixa uzvraća udarac zbog spora oko poštenog udjela
Greg Peters, jedan od izvršnih direktora Netflixa, dao je snažan odgovor na zahtjeve telekomunikacijskih kompanija da pružatelji usluga streaminga trebaju pomoći u financiranju širokopojasnih mreža u budućnosti, napominjući da je rastuća upotreba interneta zapravo velika prilika za sve zainteresirane.
“Neki od naših ISP partnera predložili su oporezivanje tvrtki za zabavu kako bi subvencionirali njihovu mrežnu infrastrukturu. Ali kao što je jučer rekao povjerenik Breton… ne bi trebao biti binarni izbor između velikih telekomunikacijskih ili zabavnih kompanija,” rekao je Peters tijekom svog govora u utorak.
Ovdje je Peters mislio na komentare čelnika industrije EU-a Thierryja Bretona, koji je naznačio da ima otvoren pristup pitanju "poštenog udjela", odnosno tko bi trebao financirati uvođenje 5G i širokopojasnih mreža u budućnosti, piše Mobile World Live.
Istaknuo je da je Netflix u posljednjih pet godina u sadržaj uložio više od 60 milijardi dolara, što je više od 50 posto njegovih prihoda u tom razdoblju.
“Neki od naših partnera ISP-a zabrinuti su zbog povećanja troškova, ali pogledajmo statistiku: internetski promet je u posljednjih pet godina stalno rastao za oko 30 posto godišnje. ISP-ovi su uspjeli upravljati ovim rastom, održavajući svoje troškove nepromijenjenim tijekom istog razdoblja koristeći povećanje učinkovitosti unutar mreže,” rekao je Peters.
Također je primijetio da su „naše marže znatno niže od onih koje postižu BT i Deutsche Telekom. Lako bismo mogli tvrditi da bi te telekomunikacijske tvrtke trebale plaćati tvrtkama za zabavu troškove sadržaja, jer bi takav porez imao značajan negativan učinak”.
Peters je također istaknuo da, dok telekomunikacijske tvrtke i ISP-ovi tvrde da bi se ovi porezi primjenjivali samo na tvrtke poput Netflixa, to će se s vremenom promijeniti jer se "emiteri prebacuju s linearnog na streaming kako bi svojim korisnicima ostvarili iste pogodnosti koje pruža internet".
Dodao je: “Mi smo komercijalni partneri s više od 160 telekomunikacijskih kompanija i ISP-ova diljem svijeta, od kojih mnogi uključuju Netflix izravno u svoju ponudu za potrošače. Potrošači vole ove zajedničke ponude... to pokazuje vrijednost koju možemo imati kroz suradnju.”