ŠTO NAS ČEKA U 2023?

SAMSUNG ELECTRONICS U 2022: Donosimo rezultate poslovanja po segmentima

Autor Krunoslav Ćosić

Objavljeni su rezultati za četvrto tromjesečje i fiskalnu 2022. godinu

Izvor: Piero Cruciatti / Alamy / Alamy / Profimedia

Samsung Electronics je u tromjesečju koje je završilo 31. prosinca 2022. objavio 70,46 bilijuna KRW konsolidiranih prihoda i 4,31 bilijuna KRW operativne dobiti. Što se tiče cijele godine prijavljeno je 302,23 bilijuna KRW godišnjih prihoda i 43,38 bilijuna KRW operativne dobiti.

Poslovno okruženje značajno se pogoršalo u četvrtom tromjesečju zbog slabe potražnje usred globalnog gospodarskog usporavanja. Zarada u Memory Businessu naglo se smanjila kako su cijene pale, a kupci nastavili prilagođavati zalihe.

System LSI Business također je zabilježio pad zarade jer je prodaja ključnih proizvoda bila opterećena prilagodbama zaliha u industriji. Objavljen je novi rekord za tromjesečne prihode dok je dobit iz godine u godinu porasla zahvaljujući naprednom proširenju kapaciteta čvora kao i diverzifikaciji korisničke baze i područja primjene.

Izvor: Samsung

Samsung Display Corporation (SDC) je zabilježio pad zarade u poslovanju s mobilnim panelima jer je pala potražnja za pametnim telefonima dok je poslovanje s velikim panelima smanjilo svoje gubitke kako je prodaja QD-OLED-a za televizore porasla i kako su poslovne zalihe LCD-a potpuno iscrpljene.

Prihod i dobit u poslovanju odjela Mobile eXperience (MX) smanjili su se zbog slabe potražnje u srednjim i nižim segmentima dok je poslovanje s mrežama zabilježilo povećanje prihoda predvođeno domaćom potražnjom za 5G instalacijama i širenjem u inozemnim poslovima.

Poslovanje s vizualnim zaslonima ostvarilo je veći prihod i operativnu dobit jer je porasla prodaja vrhunskih proizvoda, uključujući Neo QLED i Super Big TV-e, dok je poslovanje s digitalnim uređajima zabilježilo pad dobiti zbog povećanja troškova zbog pogoršanih tržišnih uvjeta i jačanja konkurencije.

Izvor: Jerome Cid / Alamy / Alamy / Profimedia

Snaga američkog dolara u odnosu na korejski won rezultirala je pozitivnim utjecajem od približno 0,5 trilijuna KRW na razini cijele tvrtke na operativnu dobit u usporedbi s prethodnim kvartalom.

Planovi za 2023.

U prvom tromjesečju 2023. poslovanje s poluvodičima usredotočit će se na aktivno rješavanje potražnje za vrhunskim proizvodima kao što su DDR5, LPDDR5x i senzori slike od 200 megapiksela (MP), usred slabog tržišta memorije i slabe globalne IT potražnje. SDC planira zadovoljiti potražnju za novim proizvodima glavnih kupaca.

Kompanija planira proširiti svoje vodstvo u premium segmentu pametnih telefona s lansiranjem Galaxy S23 serije dok će se mrežno poslovanje usredotočiti na domaća i inozemna poslovanja, uključujući Sjevernu Ameriku. Odjel Digital Appliances Business težit će povećanju prodaje u premium segmentu kroz nove modele, poput BESPOKE Infinite Line.

Samsung Galaxy S22 Ultra
Izvor: Samsung

U 2023. Samsung očekuje pad potražnje za pametnim telefonima zbog dugotrajnih makroekonomskih uvjeta. Očekuje se da će modeli za masovno tržište biti najviše pogođeni dok se predviđa da će potrošačka potražnja za premium pametnim telefonima i tabletima ostati relativno solidna.

Za 2023. godinu, u kojoj se očekuje da će makroekonomske neizvjesnosti potrajati, Društvo predviđa da će se potražnja početi oporavljati u drugoj polovici. Posao s poluvodičima nastavit će jačati tržišno i tehnološko vodstvo Samsunga te proširiti udio naprednih čvorova i proizvoda kao što su DDR5, LPDDR5x i Gate-All-Around (GAA) procesi.

Očekuje se da će u 2023. ukupna potražnja za televizorima stagnirati jer se predviđa da će tržišne nesigurnosti i dalje postojati. Na temelju potražnje za premium proizvodima, Samsung se planira usredotočiti na tržište ultra-velikih zaslona s 98″ Neo QLED i nastaviti s inovacijama u premium proizvodima izdavanjem MicroLED modela u različitim veličinama kao i pružanjem više opcija za OLED TV i monitore za igre.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI