LAGANO ZASIĆENJE

CANALYS PROCJENJUJE: Globalne isporuke TWS slušalica

Autor Krunoslav Ćosić

Rast je u trećem tromjesečju 2022. usporio na 6%, što je znak kako je tržište pametnog osobnog zvuka u padu

Izvor: Krunoslav Ćosić

Prema najnovijim procjenama Canalysa globalno tržište pametnih osobnih audio zapisa pretrpjelo je drugi uzastopni pad u trećem tromjesečju 2022., s padom isporuka za 4% na 113,6 milijuna jedinica. TWS je ostao jedina kategorija (uključujući bežične slušalice) koja je pokazala porast, s rastom od 6% na 76,9 milijuna jedinica u kvartalu.

Apple (uključujući Beats) obranio je svoju vodeću poziciju lansiranjem druge generacije AirPods Pro slušalica, što je dovelo do povećanja isporuka od 34% i tržišnog udjela od 31%. Samsung (uključujući Harmanove podružnice) zauzeo je drugo mjesto, ali su njegove isporuke pale za 15% unatoč lansiranju novih Galaxy Buds2 Pro slušalica.

Izvor: Krunoslav Ćosić

Indijski lokalni dobavljač boAt zauzeo je treće mjesto s 5% tržišnog udjela, ali mu se stopa rasta usporila na 50%. Xiaomi i Skullcandy zauzeli su četvrto i peto mjesto s 4% odnosno 3% udjela.

Appleovo lansiranje slušalica AirPods Pro 2 dalo je poticaj te je isporučeno 4,2 milijuna jedinica, što čini 20% svih isporuka AirPoda. Unatoč lansiranju svog najnovijeg vodećeg modela, Samsung se suočio s drugačijom situacijom jer su isporuke Galaxy slušalica pale za 25%.

“Kasni datum isporuke u kolovozu i viša prodajna cijena Galaxy Buds2 Pro ograničili su tržišnu izvedbu serije Galaxy Bud u trećem tromjesečju”, rekla je analitičarka Canalys Research Sherry Jin. “Samsung je također zauzeo konzervativniji pristup u svojim aktivnostima povezivanja u trećem tromjesečju kako bi zadržao vodeću poziciju svoje Pro serije u tromjesečju lansiranja.”

Apple AirPods Pro
Izvor: Apple

Isporuke TWS-a u Indiji dosegle su gotovo 10 milijuna jedinica u trećem tromjesečju 2022. dok su isporuke bežičnih slušalica zabilježile svoj prvi pad, od 20%. Udio TWS kategorije prvi je put prešao 50% dok je stopa rasta cijelog tržišta usporila na 2%.

"Lokalni kraljevi koji guraju ove uređaje s vrijednošću za novac i aktivno obrazovanje tržišta brzo će ubrzati prijelaz tržišta na TWS", rekao je analitičar Canalysa Ashweej Aithal te dodao:

“Ali, jednoznamenkasta stopa rasta cijelog tržišta mogla bi odražavati trenutnu tržišnu potražnju i potrošnju koja doseže vrhunac. Kada se isporuke TWS-a približe granici od 10 milijuna lokalni će potrošači prije ili kasnije potražiti uređaje bolje kvalitete, poput poboljšanog zvuka, dužeg trajanja baterije i ANC funkcija. Dobavljači tada moraju biti osjetljivi na ovu promjenu na tržištu kako bi osigurali poboljšane uređaje i prilagodili svoje buduće isporuke kako bi održali zdrave razine zaliha.”

Isporuke i rast TWS uređaja u svijetu u Q3 2022,
Izvor: Canalys

U trećem tromjesečju 2022. su robne marke kao što su Sony, Jabra i JBL (pod Samsungovim podružnicama Harman) bile usmjerene na zvuk, koristile su agresivne popuste na svim kanalima kako bi održale razine isporuke, značajno oslabivši tržišnu izvedbu marki s vrijednošću za novac.

Ali povećanje tržišne vrijednosti ovih marki relativno je ravnomjerno, što odražava makroekonomske pritiske pod kojima su dobavljači. U četvrtom tromjesečju bi tržišni učinak mogao nastaviti padati, predviđa Canalys.

U usporedbi s prošlogodišnjim razinama isporuke većina će dobavljača biti opreznija nadajući se da će izbjeći prekomjerne razine zaliha. Agresivno diskontiranje samo će kratkoročno ublažiti bol. Prodavači moraju proširiti svoje korisničke baze, a istovremeno zadržati svoje trenutne prednosti kako bi zadržali udio i preživjeli u budućnosti.

Isporuke TWS uređaja u svijetu od Q1 2021 do Q3 2022
Izvor: Canalys

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI