PREKLOP JE IN

KINESKI TRŽIŠNI TRENDOVI: Favoriziraju domaće marke sklopivih telefona

Autor Krunoslav Ćosić

U Kini se vodi velika borba za prevlast u segmentu koji je kod nas slabo zastupljen

Izvor: Shutterstock

Očekuje se da će kineski brendovi kao što su Huawei, OPPO, vivo i Xiaomi odrediti budući smjer kineskog tržišta sklopivih pametnih telefona. U drugoj polovici 2022. očekuje se da će Huawei, OPPO i Xiaomi lansirati nove sklopive pametne telefone i nastaviti pružati zamah rasta segmentu.

Apple je imao dobre rezultate u 2021. uspješno zauzevši prostor koji je oslobodio Huawei u premium segmentu kineskog tržišta pametnih telefona od 600 USD i više. Ali bez sklopivih uređaja u svom portfelju, Appleovu dominaciju u ovom segmentu snažno osporavaju Samsung, globalni lider u sklopivim uređajima, i kineski brendovi.

Očekuje se da će kinesko tržište pametnih telefona zabilježiti veliki rast u prodaji sklopivih pametnih telefona u 2022. To će se zauzvrat pokazati važnim čimbenikom u poticanju ukupnog rasta globalnog tržišta sklopivih pametnih telefona u 2022.

Trendovi na kineskom tržištu pametnih telefona
Izvor: Counterpoint

Kinesko tržište sklopivih pametnih telefona zabilježilo je obujam prodaje od 0,67 milijuna jedinica u prvom tromjesečju 2022. kako bi se zabilježio rast od 391% na godišnjoj razini i 152% na kvartalnom nivou.

Kako je prodaja sklopivih uređaja zadržala svoj zamah u travnju i svibnju, očekuje se da će kinesko tržište sklopivih uređaja porasti 225% u odnosu na prethodnu godinu kako bi dosegnulo 2,7 milijuna jedinica u smislu isporuka.

Rast kineskog tržišta sklopivih pametnih telefona u 2022. razjasnit će karakteristike tržišta, poput sklonosti domaćim markama. Opseg prodaje za kinesko tržište sklopivih uređaja za siječanj-svibanj 2022. pokazuje da Huawei zauzima 50% prodaje sklopivih uređaja u Kini, slijedi ga Samsung s 20%, te OPPO i Xiaomi na trećem i četvrtom mjestu. Vivo je prisutan na kineskom tržištu sklopivih uređaja od travnja 2022. i, na temelju prodaje samo u travnju i svibnju, pokazuje dobar početak s 10,3% tržišnog udjela.

Sklopivi pametni telefoni u Kini
Izvor: Counterpoint

Huawei agresivno cilja na kineski segment sklopivih pametnih telefona, koji je činio oko 7% prodaje pametnih telefona u Kini od siječnja do svibnja 2022. Budući da je prodaja pametnih telefona u Kini uglavnom 5G, čini se da Huawei naglašava novi faktor oblika – sklopivost.

Budući da se očekuje da će cjelokupno kinesko tržište pametnih telefona pokazati slabost u 2022., kineski proizvođači originalne opreme nastoje ojačati svoj prodor u premium segment. Drugi kineski brendovi kao što su OPPO, Xiaomi i vivo također se fokusiraju na sklopive uređaje kako bi ciljali na kinesko premium tržište. Očekuje se da će najmanje 4-5 novih sklopivih proizvoda biti lansirano u drugoj polovici 2022., kažu iz Counterpointa.

Izvor: Counterpoint

Očekuje se da će i globalni predvodnik sklopivih proizvoda Samsung ojačati svoju poziciju na kineskom tržištu. Nova Galaxy Z serija koja dolazi u trećem tromjesečju 2022. imat će bolje performanse od prethodnika, zahvaljujući sve većoj popularnosti sklopivih uređaja u Kini.

Obujam prodaje preklopnih telefona na kineskom tržištu bio je značajno veći nego do 2021. godine. Gledajući trend prodaje za razdoblje siječanj-svibanj 2022., sklopivi uređaji čine oko 77% udjela u prodaji za sklopivo tržište, pokazujući drugačiji trend od cjelokupnog globalnog sklopivog tržišta.