STREAMING SERVISI

Može li Disney+ dostići Netflix i Amazon?

Autor Davor Dakić

Bit će dostupni u više od 100 regija svijeta već od ljeta 2022.

Izvor: Shutterstock

U Hrvatsku uskoro stiže popularni streaming servis Disney+. Netflix i Amazon dugo su dijelili kolač za streaming video zapisa iz globalne perspektive sve dok Walt Disney Company nije pokrenula svoju uslugu Disney+ u studenom 2019.

Uz nedavnu najavu dodavanja još 42 zemlje, što će se dogoditi u ljeto 2022., Disneyjev streaming doprijet će do ljudi u više od 100 regija diljem svijeta. Hoće li to ipak biti dovoljno za borbu protiv divova videa na zahtjev (VoD)? Netflix je dostupan u 191 zemlji svijeta te ima 222 milijuna pretplatnika dok je drugi na listi iQiyi također dostupan u 191 zemlji, ali ima 106 milijuna pretplatnika.

Izvor: Netflix

Treći je Prime video (190 zemalja svijeta) uz 175 milijuna pretplatnika, a Disney+ je četvrti sa 118 milijuna pretplatnika u 106 zemalja (ova je brojka uvećana za 42 zemlje, a vrijedi od ljeta 2022.). Peti je WeTv sa 129 milijuna pretplatnika.

Kombinirani VIP pretplatnici Tencentovih video platformi Tencent Video i WeTV, s druge strane, broje više svojih pretplatnika od ljudi koji su pretplaćeni na Disneyjevu streaming uslugu, dok su platforme službeno dostupne samo u 14 zemalja uglavnom jugoistočne Azije.

Kako pokazuju podaci tvrtke za istraživanje Statista, Disney+ će najvjerojatnije još neko vrijeme ostati na četvrtom mjestu kada je u pitanju najveći doseg. Iako je prestigao iQiyi po broju pretplatnika zahvaljujući kontinuiranom, ali zastoju rasta u 2021., kineski streaming servis osnovan u Pekingu 2010. dostupan je gotovo svugdje u svijetu.

Izvor: Shutterstock

Unatoč usporavanju rasta, Walt Disney Company očekuje da će njegova usluga streaminga biti dostupna u 160 zemalja do 2023. prema izjavama tvrtke, a Disneyjeva veteranka Rebecca Campbell na čelu je novoosnovanog odjela za međunarodni sadržaj i operacije kako bi podržala napore u širenju.

Usluge videa na zahtjev (video on demand) temeljene na pretplati pretvorile su se iz trenda u ekonomski oslonac, a mnoge TV mreže i zabavne tvrtke poput HBO-a, NBC-ja i AMC-ja pokrenule su vlastite platforme.

Prema podacima Digital TV Researcha, prihod za sektor VoD pretplate više se nego utrostručio između 2016. i 2020. i očekuje se da će dosegnuti 126 milijardi dolara u 2026.