Utjecaj američkih trgovinskih sankcija predstavlja velike probleme tvrtki koja ulaže u razvoj
Rotirajući predsjednik Huaweija Guo Ping istaknuo je pozitivne strane 2021. godine u godišnjoj internoj poruci, ističući da je kompanijino poslovanje s mobilnim operatorima ostalo stabilno. Guo ističe da je poslovni segment ostvario solidan rast u 2021., ali se očekuje da će ukupni prihod pasti za 28,9 posto na godišnjoj razini, do 634 milijarde CNY (99,9 milijardi USD), prenosi Mobile World Live.
Promet u posljednjem tromjesečju 2021. godine i dalje je bio pod utjecajem američkih trgovinskih sankcija na njihovo poslovanje s potrošačima, pri čemu je prodaja pametnih telefona naglo pala nakon dezinvestiranja Huaweijevog podbrenda Honor. Honor je sada samostalni brend, a nedavno su se njihovi telefoni i drugi uređaji (ponovo) pojavili i na hrvatskom tržištu.
Guo je priznao da će 2022. doći sa svojim "priličnim udjelom izazova", objašnjavajući kako promjenjivo vanjsko okruženje neće uzrokovati promjenu Huaweijevih "ideala ili težnji". Nastavit će ulagati u budućnost i stvarati vrijednost za kupce i partnere.
Napomenuo je da smanjenje troškova neće utrti put do održivog opstanka: "Samo kroz strateška ulaganja možemo ojačati i izgraditi budućnost za sebe."
Šef Huaweija je dodao da se njihovo poslovanje s uređajima brzo proširilo na nove poslovne domene u kojima sposobnost da osiguraju zalihe čipova nije ograničena. S trgovinskim ograničenjima i zabranama opreme u mnogim zemljama koje ograničavaju osnovne telekomunikacijske i mobilne poslove, tvrtka se diverzificirala u automobilski sektor. Prošli tjedan je priopćeno da će prvi električni automobil s operativnim sustavom HarmonyOS početi isporučivati u veljači 2022.
U izjavi, glavni predstavnik Huaweija u institucijama EU-a, Tony Jin istaknuo je da je tvrtka drugi najveći ulagač privatnog sektora u istraživanje i razvoj u svijetu, citirajući podatke Europske komisije za industrijska istraživanja i razvoj ulaganja Scoreboard 2021.
Potrošnja na istraživanje i razvoj u 2020. dosegla je 141,9 milijardi CNY, što predstavlja 15,9 posto ukupnog prihoda. Prihodi za prvih devet mjeseci 2021. pali su za 32 posto na 455,8 milijardi CNY. Promet je 2020. porastao za 3,8 posto na 891 milijardu CNY.