Pametan shopping

ISTRAŽIVANJE: Utjecaj koronavirusa na kupovne navike Hrvata

Autor Krunoslav Ćosić

Godinu dana od početka pandemije promijenile su se navike kupovanja

Izvor: Pixabay

Hrvati su objeručke prihvatili ideju dostave – od namirnica i gotovih jela do kozmetičkih preparata i cvijeća – a jedna od najzanimljivijih opcija za online narudžbu i dostavu bila je Glovo aplikacija. Narudžbe namirnica pomoću Glovo aplikacije od početka pandemije koronavirusa u Hrvatskoj porasle su za više od 300 % u odnosu na vrijeme prije pandemije.

Korisnici u Zagrebu pojeli su duplo više mrkve nego oni u Splitu, ali je u Splitu, čini se, salata od svježih krastavaca bila popularnija od mrkve. Usprkos neslaganju u preferencijama vezanima uz salatu, i Zagrepčani i Splićani slažu se u jednome – stanovnici obaju gradova jako vole pivo.

Kada bi se svi burgeri naručeni preko Glova u zadnjih godinu dana stavili jedan kraj drugoga, linija bi bila duga kao cijela Jadranska magistrala, a kada bismo sve pizze koje smo u istom periodu naručili preko Glovo aplikacije poslagali jednu na drugu, dobili bismo toranj visok kao 36 Zagrebačkih katedrala.

Izvor: Pixabay

Korisnici Glova su tijekom pandemije pojeli 1500 kg naranči više u usporedbi s razdobljem prije. Svi se sjećamo velike potražnje za kvascem u trgovinama. To je osjetio i Glovo - kvasac je bio jedan od najtraženijih pojmova u aplikaciji početkom pandemije. Od prodanog kvasca u zadnjih godinu dana moglo se ispeći više od 5000 kruhova.

Unatrag godinu dana bilo je i romantičnih narudžbi: nekoliko tisuća puta je netko nekoga, uz pomoć Glova, razveselio cvijećem. Svi navedeni podaci su utemeljeni na analizi narudžbi na području Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka, Zadra, Siska, Pule, Karlovca, Velike Gorice, Varaždina i Slavonskog Broda.