Donosimo savjete kako izbjeći skupo plaćanje prilikom kupnje preko interneta
Za mjesto kupnje na internetu odabrali ste domaći web shop, očekujete da će vam pošiljka doći za samo nekoliko dana, ali pošiljka nikako da dođe. Što se događa u pozadini? Dropshipping je odgovor.
U praksi, to izgleda ovako: trgovac roku reklamira u svojem web shopu, a nakon što kupac naruči robu on njegovu narudžbu samo prosljeđuje prema dobavljaču. To znači da prodavač nema svoje skladište. A dobavljač naručenu robu šalje direktno kupcu.
Drugim riječima, trgovac je tu samo posrednik koji je uzeo svoju proviziju, a vi ste robu ili uslugu mogli naručiti direktno od pravog prodavača. Dakle, čak ste i preplatili iznos. Nećemo reći da ste prevareni, ali na neki način i to bi se moglo zaključiti.
Dropshipping postaje poslovni model u kojem vam roba dolazi od, na primjer, eBaya ili Aliexpressa, od kojih ste direktno mogli naručiti robu. Dakle, online trgovine samo umjesto vas naručuju proizvod.
Središnji portal za potrošače objavio je savjete kako prepoznati dropshipping, koje su prednosti i nedostaci, ali i što se događa s jamstvom i carinom.
Najčešći znakovi koji upućuju na dropshipping:
• Nejasno ili (pre)dugo vrijeme isporuke
• Dropship-dobavljači često su smješteni u Aziji. To je razlog zašto nekad čekate isporuku tjednima ili čak mjesecima. Kada internetski dućani nemaju kontrolu vremena isporuke, često puta neće navesti na svojim internetskim stranicama točno vrijeme isporuke ili će navesti da isporuka može potrajati.
• Navođenje privatne adrese
• Navodi li na primjer internetski dućan na svojoj internetskoj stranici privatnu adresu za povrat pošiljaka? U tom se slučaju najvjerojatnije radi o dropshippingu. Uvijek provjerite adresu na Google kartama.
• Nema originalnih slika proizvoda
• Internetski dućani koji koriste dropshipping često imaju slike proizvoda preuzete od dobavljača. Fotografirajte sliku proizvoda s ekrana te je zatim provjerite na Google slikama kako biste utvrdili koje još internetske stranice (npr. AliExpress ili Wish) koriste tu istu sliku.
• Jezične pogreške
• Često je tekst opisa proizvoda loš prijevod s engleskog jezika. Loše rečenične strukture i pravopisne pogreške znak su za uzbunu.
Glavni nedostaci dropshippinga su nepouzdanost proizvoda (zbog nedostatka jamstva kvalitete, pa čak i lošijeg proizvoda od oglašenog, a moguće je i krivotvorenog), duži period isporuke te plaćanje provizije dućanu posredniku. Istovremeno, prednost dropshippinga je što ćete robu dobiti direktno iz veleprodaje odnosno od proizvođača.
Mogu vas neugodno iznenaditi troškovi carinske pristojbe prilikom isporuke, o čemu vas internetski dućan možda nije obavijestio jer se dobavljač nalazi u trećoj državi – morat ćete platiti uvozne carinske pristojbe za pošiljke u vrijednosti iznad 150 €, a plaćate i PDV za pošiljke čija vrijednost prelazi 22 €.
Ako budete morali platiti nepredviđene carinske troškove možete odbiti pošiljku te u tom slučaju od trgovine u kojoj ste naručili proizvod imate pravo na povrat uplaćenog novca. Što se događa s jamstvom? Pošiljku možete vratiti unutar razdoblja od 14 dana odnosno razdoblja promišljanja, a dobijete li neispravan proizvod ili se proizvod pokvari internetski dućan je dužan ponuditi rješenje.