ŠTO AKO...

KUPNJA PUTEM INTERNETA: Rješenje za 4 problematične situacije prilikom kupnje na daljinu

Autor Krunoslav Ćosić

Prodaja na daljinu (preko interneta, telefonom ili kroz prezentaciju) sve je uobičajenija, ali postoje i problemi prilikom takve kupnje

Izvor: Shutterstock

Donosimo četiri situacije u kojima se možete naći prilikom kupnje putem interneta ili na neki drugi način, a u konačnici niste ostvarili svoja prava.

1) Naručili ste proizvod, ali nije vam dostavljen

Najprije se obratite trgovcu te mu dajte dodatni rok za dostavu. U posljednjih godinu dana transport je postao veliki problem. Ukoliko vam niti nakon razumnog roka naručena roba ne stigne tražite povrat uplaćenog iznosa.

Trgovac je bez odgađanja dužan ispuniti ugovor o kupoprodaji, a najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora, osim ako se niste drugačije dogovorili. Rok isporuke proizvoda može biti i u roku od 60 dana.

Ukoliko vam trgovac nije isporučio proizvod u dogovorenom roku, imate pravo raskinuti ugovor i tražiti povrat uplaćenog iznosa nakon što ste mu dali naknadni razumni rok za ispunjenje ugovora.

2) Roba koju ste kupili je neispravna

Ako imate važeći jamstveni list Uputite pisani prigovor trgovcu i pozovite se na vaša prava koja imate iz jamstvenog lista. U nastavku donosimo primjer pisanog prigovora.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva

Ako se nedostatak pojavio unutar 6 mjeseci od kupnje, u tom slučaju uputite pisani prigovor trgovcu i pozovite se na odredbe Zakona o obveznim odnosima vezane uz odgovornost za materijalne nedostatke i tražite popravak ili zamjenu proizvoda!

Ukoliko trgovac nije u mogućnosti u razumnom roku popraviti ili zamijeniti proizvod imate pravo na povrat novca odnosno raskid ugovora. Obratite pažnju da u prvih 6 mjeseci od kupnje, trgovac koji tvrdi da proizvod nije imao nedostatak mora to i dokazati! Osim toga, dobro je znati da je trgovac dužan snositi troškove dostave robe s nedostatkom kako bi se nedostatak otklonio.

Ukoliko se nedostatak pojavio nakon 6 mjeseci, a unutar dvije godine od kupnje, tada uputite pisani prigovor trgovcu i pozovite se na odredbe Zakona o obveznim odnosima vezane uz odgovornost za materijalne nedostatke i tražite popravak ili zamjenu proizvoda. Ukoliko trgovac nije u mogućnosti u razumnom roku popraviti ili zamijeniti proizvod imate pravo na povrat novca odnosno raskid ugovora.

U ovom slučaju potrošač mora dokazati da kupljeni proizvod ima nedostatak, međutim treba napomenuti da se navedeno ne odnosi na situaciju u kojoj je potrošač svojim nemarom prouzročio nedostatak na proizvodu.

Izvor: Shutterstock

3) Naručili ste robu, ali ste se ubrzo predomislili

Ukoliko trgovac ne prihvaća povrat, a obavijestio vas je o pravu na raskid u roku od 14 dana, uputite pisani prigovor trgovcu i upozorite ga da, sukladno članku 72. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača imate pravo na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga u roku od 14 dana od dostave robe.

Provjerite snosite li troškove dostave vi ili trgovac. Ako vas trgovac nije obavijestio o pravu na raskid u roku od 14 dana uputite pisani prigovor trgovcu i upozorite ga da, sukladno članku 73. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača imate pravo na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga u roku od 12 mjeseci od isteka roka za raskid ugovora od 14 dana od dostave proizvoda.

4) Iznos koji ste platili ne odgovara cijeni koja je istaknuta prilikom narudžbe robe

U tom slučaju uputite pisani prigovor trgovcu i upozorite ga da, sukladno članku 57. stavku 3. Zakona o zaštiti potrošača, predugovorna obavijest (koja uključuju i cijenu) čini sastavni dio ugovora koji ste sklopili s trgovcem putem interneta i da se ne može mijenjati, osim ako se stranke izričito drukčije nisu dogovorile. Obavezno inzistirajte na cijeni koja je bila istaknuta prilikom narudžbe; trgovac je dužan pridržavati se istaknute cijene proizvoda.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI