SAM VOZI

DO SADA NEVIĐENO NA PROMETNICAMA: Honda Sensing Elite omogućuje vožnju bez ruku na upravljaču

Autor Krunoslav Ćosić

Honda je sve iznenadila i ponudila samostalnu, pametnu vožnju trećeg stupnja, a automobil se već sada može kupiti u Japanu

Honda launches next generation Honda SENSING Elite safety system with Level 3 automated driving features
Izvor: Honda

Treći stupanj samostalne (od maksimalno pet stupnjeva), autonomne vožnje podrazumijeva vožnju bez pogleda na prometnicu ispred sebe i bez ruku na kolu upravljača pa slobodno gledajte u ekran svojeg pametnog telefona dok se na vozačkoj poziciji vozite s novom Hondom Legend Hybrid EX.

Honda launches next generation Honda SENSING Elite safety system with Level 3 automated driving features
Izvor: Honda

Hibridni automobil po prvi put sadrži „Hands-off“ i „Emergency Stop Assist“ funkcije koje omogućuju da se doslovce vozite bezbrižno, a brigu oko ubrzavanja, kočenja i usporavanja preuzima pamet kojoj Honda raspolaže.

Vozilo je sposobno samostalno promijeniti voznu traku, što do sada nije bila uobičajena funkcija – i sami smo se već stotinama puta uvjerili u mogućnost djelomično samostalne vožnje, pri čemu su nam ruke samo bile naslonjene na kolo upravljača. Ali, čim bismo aktivirali pokazivač smjera (žmigavac) vozilo bi izgubilo mogućnost zadržavanja unutar vozne trake.

Izvor: Honda

Treći stupanj autonomne vožnje u Hondi Legend Hybrid EX, koju pokreće 3,5-litreni V6 i-VTEC benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem, može se koristiti u Japanu, a automobil je po cijeni od 11.000.000 yena (oko 647.000 kuna) već dostupan za kupnju. Honda je od japanskog Ministarstva infrastrukture transporta i turizma dobila oznaku za automatiziranu vožnju 3. razine, a vožnja je dostupna u ograničenom području.

Kako funkcionira samostalna, autonomna vožnja?

Prije nego je vozilo pušteno u komercijalnu prodaju, prethodno su Hondini inženjeri koristili simulacije kroz približno 10 milijuna obrazaca mogućih stvarnih situacija. Za potrebe testiranja novih sustava prijeđeno je oko 1,3 milijuna kilometara, a provedeno je i nekoliko desetaka tisuća demonstracijskih testova tijekom vožnje testnih vozila na autocestama.

Kada je vozilo u gužvi na autocesti tada sustav Traffic Jam Pilot određuje položaj vozila i uvjete na cesti koristeći podatke s trodimenzionalnih karata visoke razlučivosti i globalnog satelitskog navigacijskog sustava (GNSS *3). Pri tome se sve kontrolira u 360-stupnjeva okruženja vozila, uz pomoć nekoliko vanjskih senzora.

Izvor: Honda

Druga tehnologija koja se koristi na brzoj cesti, Hands-off funkcija, omogućuje da se tijekom vožnje s Adaptive Cruise Control (ACC) s aktiviranim sustavom Low-Speed Follow and Lane Keeping Assist System (LKAS) ne drže ruke na kolu upravljača.

U automobil su ugrađene mnogi sigurnosni sustavi:
- Adaptive in Lane Driving sustav prati automobil sprijeda u istoj voznoj traci, pazeći na razmak
- Active Lane Change Assist with Hands-off Function, nakon što se uključi žmigavac, pomaže ubrzanju / usporavanju i upravljanju prilikom promjene vozne trake
- Active Lane Change with Hands-off Function sustav procjenjuje situaciju i pomaže u promjeni trake te prolasku drugog vozila
- Emergency Stop Assist reagira u situacijama kada vozač ne reagira pravovremeno na prometnu situaciju te pomaže usporavanju i zaustavljanju vozila, pri čemu upozorava druga vozila u blizini korištenjem sigurnosnih svjetala i sirene. Prethodno se vozača, pomoću vizualnih i zvučnih upozorenja te vibracija na vozačevom sigurnosnom pojasu, upozorava na opasnost.

Honda SENSING Elite
Izvor: Youtube