automatsko vozilo

Hoćemo li u budućnosti letjeti, uz pristupačn(ij)e cijene?

Autor Davor Dakić

Cestovni taksi je već neko vrijeme prihvatljiv širokim masama – očekuje li nas isto to s letećim taksijima?

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

U planu je leteći taksi koji bi trebao omogućiti prijevoz uz pristupačne cijene, a namijenjen je prometu u gradovima te bi trebao uz to biti i lako dostupan.

Mnogi električni zrakoplovi za okomito polijetanje i slijetanje koji se trenutno razvijaju imaju širok niz rotora koji proizvodnju i certifikaciju leta čine mnogo dužim procesom. Najnoviji model eCopter austrijskog pokretača FlyNow Aviation nije autonoman već je označen kao automatski.

Automatsko letenje znači da zrakoplov leti duž fiksne rute te njegova putanja slijedi plan leta. To se nešto što se već godinama uspješno i sigurno prakticira u zrakoplovstvu, na redovnim linijama pri prijevozu između gradova i kontinenata.

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

U FlyNow vjeruju kako potrebna tehnologija za autonomno letenje neće biti spremna još nekoliko godina, ako ne i desetljeća. To bi značilo da vozilo samo donosi vlastite odluke. Kažu da će eCopter imati jedan ili dva putnička modela, a u pripremi je i verzija koja bi prevozila samo teret, ne i ljude.

Sama letjelica ima dva suprotno rotirajuća rotorska propelera fiksirana jedan iznad drugoga što joj omogućuje da bude klasificirana kao električni helikopter od strane Agencije za sigurnost zračnog prometa Europske unije.

To bi za FlyNow Aviation trebalo značiti da bi certifikacija trebala biti brža nego što bi bila za zračne taksije s više rotora.

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

Izvor: Fly Now Aviation / Ferrari / Profimedia

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI