NETKO JE TO TESTIRAO

APPLEOVI UREĐAJI: Izgleda da ne mogu detektirati sudar

Autor Smartlife

Detekcija sudara kompanije Apple se nije pokazala baš dobro na testu

Izvor: Youtube

The Wall Street Journal novinarka Joana Stern je nedavno otputovala u Michigan kako bi testirala Appleovu funkciju detekcije sudara na iPhone 14 i Apple Watch Ultra uređajima.

Za potrebe testa Stern je unajmila vozača koji se profesionalno bavi sudaranjem automobila kako bi udario svoje vozilo opremljeno čeličnim okvirom u dva parkirana automobila na otpadu.

Vozač je na ruci imao Apple Watch Ultra, a u njegovom vozilu se također nalazio i jedan iPhone 14 uređaj. Stern je u parkirana vozila postavila jedan iPhone 14 kao i jedan Google Pixel telefon koji također ima detekciju sudara.

Rezultati testa su bili pomiješani - Appleovi uređaji su uspjeli detektirati sudare u vozilu koje se kretalo, ali ne i u vozilu koje je bilo parkirano.

Stern je ove rezultate predstavila kompaniji iz Cupertina, a Apple je rekao da je odsustvo detekcije sudara u parkiranom vozilu rezultat toga što uvjeti testiranja na otpadu nisu dali dovoljno "signala" da se funkcija aktivira svaki put.

Does Apple’s Crash Detection Work? We Totaled Some Cars to Find Out. | WSJ
Izvor: Youtube

Kompanija kaže da se njihova detekcija sudara oslanja na "napredne algoritme kretanja, obučene s više od milijun sati vožnje u stvarnom svijetu i podataka o sudarima". Stern je navela različite hardverske senzore i softverske algoritme koji pomažu u detekciji sudara na na podržanim Apple uređajima:

• Senzori pokreta - svi uređaji imaju žiroskop i akcelerometar osjetljiv na velike sile, koji provjerava kretanje više od 3.000 puta u sekundi. Ovo znači da uređaj može detektirati točan trenutak sudara i svaku promjenu kretanja ili putanje vozila
• Mikrofoni - mikrofoni se koriste za otkrivanje glasnih zvukova koji mogu ukazivati na sudar. Mikrofoni se uključuju samo kada se detektira vožnja, a zvuk se ne snima, kaže Apple
• Barometar - ako se zračni jastuci aktiviraju kada su prozori zatvoreni barometar može otkriti promjenu zračnog tlaka
• GPS - očitavanja se mogu koristiti za detekciju brzine prije sudara i bilo kakvog naglog prestanka kretanja kao i za obavještavanje uređaja da se kreće putem
• CarPlay i Bluetooth - kada je uređaj povezan s automobilom to daje algoritmima još jedan signal da je telefon u vozilu kako bi pazio na sudar

Na web stranici kompanije se navodi da je detekcija sudara dizajnirana za detekciju "ozbiljnih" sudara automobila kao što su "sudari prednjim, bočnim i zadnjim dijelom kao i prevrtanja". Ipak, Apple upozorava da ova funkcija "ne može otkriti svaku prometnu nesreću".