Connected Cars

Automobile ćemo uskoro ažurirati bez odlaska u servis

Autor Krunoslav Ćosić

Iskorištavanjem IoT-a za mobilnu povezanost, pametna over-the-air (OTA) ažuriranja mogu ponuditi uštedu do 87 posto

Izvor: Shutterstock

Umjesto da fizički vozite automobil do prodajnog ili servisnog centra radi ažuriranja softvera, zbog opoziva ili grešaka, to ćete moći učiniti na daljinu, štedeći vrijeme i novac. Optimiziranje prijenosa podataka u razdobljima izvan vršnog prometa također će biti isplativije jer će OEM-ovi moći iskoristiti popuste.

Proizvođači automobila prihvaćaju povezivost i prilagođavaju poslovne strategije kako bi ostali konkurentni jer potrošači traže bolje iskustvo povezanih vozila. Novi Ericssonov izvještaj Connected Cars pruža uvid u ovo tržište koje se brzo mijenja, naglašavajući mogućnosti iskorištavanja IoT-a i inovacija u povezivanju.

Tržište povezanih automobila do 2025. godine postići će prihod od 166 milijardi USD (predviđa Statista). Ericssonov izvještaj „Povezani automobili: Uspjeh usred ekonomske i društvene transformacije“ pobliže razmatra glavne izazove, rješenja i primjene dok proizvođači originalne opreme (Original Equipment Manufacturers - OEM) u automobilskoj industriji ponovno procjenjuju vrijednost koju nude kupcima.

Izvor: Ericsson

Izvještaj naglašava kako novi tržišni igrači dokazuju kako položaj snažnih brendova možda nije dovoljan za zadržavanje lojalnosti kupaca i tržišnog udjela. Pametno upravljanje povezivanjem i pretplatama još je jedan način na koji OEM-ovi ispunjavaju očekivanja vozača da budu potpuno i besprijekorno povezani na cesti, bez obzira na lokaciju.

Cijena instaliranja fiksne SIM kartice, poput onih u većini mobilnih telefona, 10 je puta veća od ažuriranja ugrađene SIM kartice (eSIM) - programabilne SIM kartice. Mogućnost eSIM-a daje industriji bolju fleksibilnost u kontroli troškova, a potrošačima pruža bolje iskustvo jer može ukloniti komplikacije s kojima se korisnici mogu suočiti ako putovanja automobilom prijeđu mreže različitih pružatelja komunikacijskih usluga ili u prekograničnim putovanjima.

Ugrađen u automobil eSIM automatski bi obradio sve takve zahtjeve bez potrebe za promjenom ili ažuriranjem kartica ovisno o opsegu putovanja. Iskorištavanje podataka iz automobila još je jedna prilika za OEM-ove. Prema izvješću, ukupni globalni fond prihoda od monetizacije podataka iz automobila mogao bi se kretati od 450 do 750 milijardi USD do 2030. godine.