Pametna mobilnost

MODULI GORIVNIH ČLANAKA: Mogu se lako integrirati u krov autobusa

Autor Krunoslav Ćosić

Ugrađivat će se u nove gradske autobuse tvrtke Daimler Buses - Mercedes-Benz eCitaro Range Extender

Izvor: Toyota

Toyota će isporučivati svoje module gorivnih članaka (TFCM). Druga generacija modula TFCM2-F-60 proizvodi snagu od 60 kW i može se lako integrirati u krov autobusa, zajedno s baterijom i spremnicima za vodik.

Glavna prednost Toyotine tehnologije gorivnih članaka je da se doseg potpuno električnog autobusa može u gradskom prometu povećati na oko 400 km za solo autobus i do 350 km za zglobne autobuse. Kombinacija baterije i gorivnih članaka za povećanje dometa eliminira potrebu za međupunjenjima tijekom vožnji.

Izvor: Toyota

Inženjeri Toyota Motor Europe će podržati cjelokupni dizajn sustava i integraciju modula u autobuse kako bi se osigurala optimalna učinkovitost, snaga i vijek trajanja. Učinkovitost jedinice i u zahtjevnim uvjetima rada rezultira relativno niskom potrošnjom vodika u odnosu na proizvedenu energiju. S integriranim pretvaračem napona TFCM radi u rasponu napona od 450 do 700 V i najučinkovitije na oko 30 kW.

Toyota, u skladu sa svojom vizijom dekarboniziranog društva i inicijativom Beyond Zero, potiče primjenu svoje tehnologije vodikovih gorivnih članaka i dalje od osobnih automobila, uključujući teške kamione, male kamione za dostavu, brodove i autobuse.

Za ostvarivanje cilja Toyota uspostavlja partnerstvo s nekoliko europskih kompanija koje dijele istu viziju mobilnosti. Objedinjavanje svih vrsta primjena vodika oko jedinstvene infrastrukture podržat će razvoj sustava u kojima se mobilnost vodika može i dalje proširiti.