PUNI SE I NA STRUJU

PLUGIN IZVEDBA Kombinacija snage i ekološke učinkovitosti

Autor Krunoslav Ćosić

Novi RAV4 može se, osim u vožnji, strujom puniti i preko utičnice

Izvor: Mario Poje

Rekreativni SUV Toyota RAV4 do sada je prodan u 10 milijuna primjeraka, a novost je plug-in hibridna izvedba s 306 KS (225 kW), što je najjači RAV4 do sada – to je 38% više nego RAV4 Hybrid. Istovremeno, troši samo litru benzina na 100 km, uz 22 g/km (WLTP) emisija CO2.

Nova litij-ionska baterija smještena u podnici ima kapacitet od 18,1 kWh. Sadrži 96 ćelija, a nazivni napon iznosi 355,2 V te ne zauzima prostor u prtljažniku ili kabini. Ćelije se hlade rashladnim sredstvom iz klimatizacijskog sustava, što doprinosi performansama vozila u EV načinu rada.

Izvor: Mario Poje

Doseg s potpuno napunjenom baterijom u EV načinu rada je do 75 km (WLTP), u gradu će prevaliti do 98 km, najveća brzina samo na struju je 135 km/h, a vozilo se serijski isporučuje s inteligentnim pogonom na sve kotače. Kupci će dobiti 10 godina jamstva na hibridnu bateriju koja se puni za 2,5 sati, uz punjač snage 6,6 kW. Utičnica za punjenje na vozilu smještena je na stražnjem desnom blatobranu.

Vlasnicima se serijski isporučuje MyT aplikacija za pametne telefone za daljinsko programiranje i praćenje punjenja baterije kao i za aktiviranje klimatizacijskog sustava kako bi se kabina zagrijala ili rashladila do 20 minuta prije polaska. Funkcija odmrzavanja razbistrit će stakla i zagrijati automobil kako se ne bi gubilo vrijeme prilikom polaska.

Izvor: Toyota

Izvor: Toyota

RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 VVT-i HSD opremljen je e-CVT mjenjačem, s mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 6 sekundi pa će za 2,1 sekundu biti brži od hibridne verzije modela RAV4. Prednji električni motor razvija 134 kW (u odnosu na 88 kW u modelu RAV4 Hybrid) dok je snaga stražnjeg motora ostala na istoj razini od 40 kW.

Toyota Safety Sense

RAV4 Plug-in serijski je opremljen najnovijom generacijom Toyota Safety Sense aktivnih sigurnosnih sustava i sustava za pomoć vozaču.

Sustav Pre-Collision System (PCS), osim što otkriva vozila na cesti ispred sebe, prepoznaje i pješake prilikom dnevne i noćne vožnje kao i bicikliste na dnevnom svjetlu. Funkcija radarske kontrole vožnje Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) također radi na sofisticiran način i to tako da surađuje s funkcijom prepoznavanja prometnih znakova Road Sign Asnagist (RSA) kako bi se brzina vozila automatski prilagodila promjenama ograničenja brzine.

Izvor: Mario Poje

Kombinacija sustava za upozoravanje u slučaju izlaska iz prometnog traka i za pomoć u praćenju prometnih trakova (Lane Departure Alert i Lane Tracing Assist) pomaže Toyoti RAV4 Plug-in da ostane u sredini prometnog traka na način da daje zvučni signal ili vibraciju na kolu upravljača ako detektira izlazak iz prometnog traka bez uključivanja pokazivača smjera, a u tom slučaju po potrebi pruža pomoć u upravljanju kako bi se vozilo vratilo na pravi put.

Funkcije prepoznavanja i kontrole su unaprijeđene pa se tako pomoć pruža i u blagim zavojima kao i na ravnim dionicama autoceste. Osim linija prometnih trakova, funkcija Lane Departure Alert prepoznaje i rubnike cesta.

Izvor: Mario Poje

Novi RAV4 u plug-in hibridnoj izvedbi nudi Digital Audio Broadcast (DAB)+, informacijski zaslon u boji s projekcijom na vjetrobransko staklo (HUD), sustav s 4 kamere koje omogućuju 360° pogled oko vozila i pogled na vozilo iz ptičje perspektive te unutarnje ogledalo sa funkcijom digitalnog prikaza slike sa stražnje kamere. Vrhunac opremljenosti (Style) su ozvučenje JBL s 9 zvučnika, sportska grijana i hlađena kožna sjedala, memorija za podešavanje vozačevog sjedala i 19” aluminijski naplatci. Početna cijena je od 412.500 kuna, a maksimalno opremljen RAV4 plugin hybrid košta 483.500 kuna.