NIJE VIŠE NEPOZNANICA

STRELOVIT RAST Podcast se sve više sluša

Autor Krunoslav Ćosić

Na kraju prvog tromjesečja 2021. Spotify je na svojoj platformi imao 2,6 milijuna podcasta

Izvor: Maksym Velishchuk / Stock Budget / Profimedia

Ako su bili potrebni dodatni dokazi da su podcastovi velika stvar, prošlogodišnja najava ekskluzivnog ugovora između Joea Rogana i Spotifyja navodno vrijednog 100 milijuna dolara trebala je imati dodatni učinak.

U 2019. godini Spotify je kupio podcast mreže Gimlet i Anchor za 340 milijuna dolara, prije nego što je izdvojio 196 milijuna za The Ringer, podcast i medijsku tvrtku koju je osnovao alumni ESPN-a Bill Simmons.

Izvor: - / Stock Budget / Profimedia

Spotify je na kraju prvog ovogodišnjeg tromjesečja imao 2,6 milijuna podcasta, što je otprilike 25 posto od 356 milijuna mjesečno aktivnih korisnika sa sadržajem podcasta.

"I dalje vjerujemo da će naša ulaganja u podcastove imati koristi za platformu u cjelini i vidimo ukupnu korist i za upotrebu, i za angažman, i za zadržavanje u Ad-Supported i Premium području", napisala je tvrtka kako bi objasnila svoja značajna ulaganja.

Izvor: - / Stock Budget / Profimedia

Tijekom posljednjeg desetljeća podcast bilježi stalni rast popularnosti. Prema Edison Researchu, 78 posto Amerikanaca sada je upoznato s pojmom "podcasting", a više od 5 od 10 ljudi kaže da su i sami poslušali podcast. 162 milijuna Amerikanaca je poslušalo podcast od 2006. godine, što je oko 57 posto Amerikanaca starijih od 12 godina. Zanimljivo, unatrag mjesec dana podcast je poslušalo 116 milijuna Amerikanca.

Izvor: Maksym Velishchuk / Stock Budget / Profimedia

Porast popularnosti ovog formata očito se poklapa s općim porastom potrošnje digitalnih medija, posebno na mobilnim uređajima, ali pomogla mu je i činjenica da je odabir kvalitetnih podcasta danas gotovo neograničen.

Pokrivajući bilo što, od politike i sporta do pop kulture i istraživačkog novinarstva, i velike medijske organizacije i neovisni producenti prihvaćaju podcaste kao način za dosezanje visoko angažirane publike sadržajem dugog oblika.

Izvor: - / Stock Budget / Profimedia