Kaos, faktor jezivosti i navodna autentičnost karakteristika je reality televizije
Reality TV postao je 1990-ih dijelom kolektivnog identiteta televizijske publike u cijelom svijetu. Žanr koji gazi tanke granice između scenarističkih i nescenarističkih TV programa, fandoma i voajerizma kao i iskrenih emocija i kićenosti svoj je vrhunac imao 2000-ih i 2010-ih, no od tada je izgubio dio svoje privlačnosti.
Pokazuje to gledanost najboljih 50 emitiranih TV serija i emisija koje svaki tjedan privlače milijune gledatelja pred TV ekrane u SAD-u. U sezoni 2009.-10. oko trećine prosječne tjedne gledanosti top 50 i dalje su zauzimale reality TV emisije kao što su American Idol, Survivor, The Amazing Race, The Biggest Loser, Extreme Makeover i Hell's Kitchen.
Brzi uspon žanra djelomično je pripisan nižoj produkcijskoj vrijednosti jer su mnoge serije imale suprotne scenarijske drame. Gotovo jedno i pol desetljeće kasnije, samo su prva dva od ovih programa ostala u top 50 najgledanijih američkih TV emisija, piše Statista.
No, puno niže na ljestvici su dva novija pjevačka showa, The Voice i The Masked Singer. Sve u svemu, gledanost realityja među 50 najboljih emisija činila je samo oko 12 posto ukupne prosječne tjedne gledanosti u posljednjoj TV sezoni, koja je završila u svibnju 2023.
Dok su projekcije American Idola dvaput tjedno zajedno s Plesom sa zvijezdama bile tri najgledanije TV emisije u SAD-u 2009.-10. i 2010.-11., dva dijela The Voicea bila su tek 19. i 20. najgledaniji program u 2022.-23.
Reprize svih zvijezda popularnih emisija našle su se među 50 najboljih TV emisija posljednjih godina u sklopu franšize America's Got Talent i mogle bi malo povećati gledanost realityja, ali generalno, reality TV danas igra manje ulogu.
Još jedan razlog za to je što su mnogi noviji reality formati, poput emisija sa slavnim osobama, procvjetali na kabelskoj televiziji ili čak na streamingu. Jedan primjer za to je franšiza realityja Kardashian, koja se prikazivala 20 sezona na E! i upravo na Huluu počinje svoju četvrtu sezonu pod novim nazivom The Kardashians. Kanali za emitiranje u međuvremenu su osvojili svoju veću publiku talentiranim i drugim emisijama koje se temelje na natjecateljima.