AUDIO FORMAT

PODCAST: Govorimo i o novom masovnom mediju?

Autor Igor Martić

Šveđani najviše vole slušati podcast, a na dnu ove liste su Japanci i Britanci

Izvor: Maksym Velishchuk / Stock Budget / Profimedia

Tijekom posljednjih nekoliko godina podcast se pojavio kao novi oblik distribucije audio sadržaja širokoj međunarodnoj publici. Posebno popularni među mlađom publikom i digitalnim domorocima podcasti su posebno prikladni za dugotrajne audiosadržaje kao što su formati intervjua i razgovori koji zadiru dublje u određene teme ili posebne interese nego što to obično mogu radijski formati usmjereni na širu javnost.

U Hrvatskoj je pojam podcast poprimio drugačije značenje te se uglavnom snima u audio-vizualnom formatu, ali to nije originalni oblik koji definira podcast. To mora biti samo audio format.

Izvor: - / Stock Budget / Profimedia

Prema posljednjem izvješću o digitalnim vijestima Instituta Reuters, prosječno 34 posto ispitanika iz 20 zemalja diljem svijeta slušalo je podcast u mjesecu koji je prethodio istraživanju, a razina prihvaćanja značajno varira na različitim tržištima. Sljedeći grafikon prikazuje gdje žive najveći entuzijasti i skeptici podcasta. Anketa, koju prenosi Statista, temeljena je na 2000 ispitanika po državi i provedena u prvom tromjesečju 2019. i u prvom tromjesečju 2022. godine.

Slušanje podcasta u pojedinim državama
Izvor: Statista

Od 2019. usvajanje podcasta poraslo je na svim tržištima. Švedska, domovina usluge Spotify, na čelu je zemalja u kojima je podcast popularan. Institut Reuters primjećuje da je pandemija u početku usporila rast tog formata jer je "COVID-19 poremetio putovanje na posao, negativno utječući na potrošnju vijesti". Uspon podcasta nastavio se ove godine te je korak bliže tome da postane pravi masovni medij.

Izvor: Antonio Guillen Fernández / Panthermedia / Profimedia

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI