U pogledu isporuka prijeći će 100 milijuna jedinica
Isporuke Extended Reality (XR) naočala s 11 milijuna jedinica u 2021. porast će oko 10 puta na 105 milijuna u 2025., prema najnovijoj Counterpoint Global XR (VR/AR) prognozi. Usvajanje headset uređaja za virtualnu stvarnost (VR) ubrzalo se 2020. i 2021., prvenstveno zahvaljujući dobrim performansama Oculus Quest 2 u segmentu potrošača i DPVR-a i Pica u poslovnom segmentu.
Količine XR naočala počet će značajno rasti u 2022. jer će to biti najveća godina za lansiranje novih XR proizvoda, s ponudama iz serije Oculus Quest, Sony PlayStation VR2 i najiščekivanijih Apple AR naočala.
Oculus i Sony stvorili su veliku potražnju za svojim uređajima i izgradili dobru korisničku bazu za nadogradnje dok Apple ima snažnu povijest povećavanja količine isporučenih uređaja u nekoj novoj kategoriji. Kad oni nešto predstave, to je znak da je tržište zrelo za neku novu tehnologiju.
VR je u segmentu igara postao popularan prvenstveno zbog uspjeha Oculusovog Quest 2. Bežični oblik je budućnost za XR naočale. OEM-ovi i potrošači favoriziraju VR samostalne uređaje u odnosu na VR Tethered uređaje, što ove potonje čini relativno sporo rastućim faktorom oblika.
Proširena stvarnost (AR) ima mali tržišni udio od 2016., uglavnom opslužujući poslovni segment s proizvodima visokih specifikacija i visoke cijene. Malo je vjerojatno da će se to promijeniti u bliskoj budućnosti. S obzirom da se očekuje da će Apple ući u segment AR Tethered, očekujee da će postati najbrže rastući i drugi najveći faktor oblika do 2025. To će katalizirati sudjelovanje mnogih drugih brendova, posebno OEM-a pametnih telefona.
Sjeverna Amerika će ostati najveće XR tržište, s obzirom na veličinu i napredak svojih potrošača i poslovnih korisnika. Ovu potražnju ispunit će najveći XR brendovi tog vremena kao što su Oculus i dugo očekivani novi igrači poput Applea.
Unatoč tome što je Europa trenutno glavno XR tržište s obzirom na veličinu srednje klase, očekuje se relativno spor rast zbog ograničenja sadržaja koja su pogoršana nedostatkom zajedničkog jezika.
Stoga se najbrži rast očekuje u Kini koja će imati koristi od ranog usvajanja 5G-a i zajedničkog jezika koji olakšava stvaranje sadržaja. Dio potražnje ispunit će postojeći proizvođači originalne opreme kao što su DPVR i Pico te veliki kineski OEM-ovi pametnih telefona koji će slijediti Apple u XR segmentu u prvoj polovici ovog desetljeća.
Ne zaboravimo na Metaverse, nedavno najrazvikaniji pojam na internetu kojeg je u 2021. aktualizirao Mark Zuckerberg. Zainteresirao je igrače u industriji i potaknuo ih da počnu razvijati nešto oko njega. Metaverse može biti katalizator za povećanje XR volumena u nadolazećim godinama budući da su XR uređaji glavno sučelje za Metaverse. Meta je vlasnik Oculus Questa, što će također dati obol cijeloj priči. U međuvremenu, Meta (bivši Facebook) možda će akvizirati i neki novi brend, kao što su prije više godina napravili s Oculus Quest.