U 2018. godini Facebook je uklonio 11,3 milijuna postova s temom rasizma, a u 2019. godini gotovo dvostruko više. Niti 2020. nije bila ništa bolja
Na nedavno završenom natjecanju Euro 2020, nakon nogometne utakmice između Engleske i Italije, u kojoj su Talijani pobijedili i osvojili naslov prvaka Europe, primjetan je porast rasističkih komentara i prijetnji na društvenim mrežama.
Trojica engleskih crnih igrača promašila su svoje jedanaesterce u odlučujućem raspucavanju, a podlo zlostavljanje usmjereno prema njima putem društvenih mreža ubrzo je izašlo na vidjelo. Osudivši zlostavljanje, britanska vlada pozvala je predstavnike platformi društvenih medija kako bi razgovarali o tome kako se trebaju nositi sa slučajevima rasizma na uslugama koje nadziru.
Britanski premijer Johnson susreo se s predstavnicima Facebooka, Twittera, TikToka, Snapchata i Instagrama te im jasno dao do znanja da će donijeti zakon za rješavanje ovog problema. "Ako ne djeluju na uklanjanju mržnje i rasističkog zlostavljanja na svojim platformama prijetit će im kazne u iznosu od 10 posto njihovih globalnih prihoda", izjavio je Johnson te dodao: "Svi znamo da oni imaju tehnologiju za to."
U engleskoj nogometnoj ligi najgori su fanovi kluba Aston Villa, pokazuju podaci koje je objavio Birmingham Live. Navijači Aston Ville prijavljeni su za najveći broj zločina iz mržnje od svih klubova u Engleskoj i Walesu u sezoni 2019./2020. Ljubitelji Ville prijavljeni su 13 puta, od čega je bilo 7 rasnih prijava, 5 protiv seksualne orijentacije te jedna religijska prijava.
Navijači Wolvesa, Leedsa Uniteda i Tottenham Hotspura imali su najveći broj prijava zločina iz mržnje nakon Vile, svaki klub s po 10 prijava. Slijedi Chelsea s devet prijava. Ukupno je prošle sezone prijavljeno 319 zločina iz mržnje, a bili su povezani s 2.663 utakmice.
Veliki se broj obožavatelja, osobito u Velikoj Britaniji, slaže da bi platforme trebale učiniti više u vezi s rasnim zlostavljanjem igrača, smatra to 44 posto ispitanih u anketi koju je u pet europskih (nogometnih) zemalja proveo Statista. 38 posto Britanaca smatra da bi dobra strategija bila bojkot društvenih mreža od strane klubova i igrača, ako se prethodno ne učini dovoljno od strane društvenih medija.
U Španjolskoj je postotak onih koji smatraju da platforme trebaju učiniti više 45 posto, u Njemačkoj 36 posto, u Francuskoj 33, a u Italiji 31 posto. Bojkot nogometnih klubova i igrača na društvenim mrežama podržava 19 posto Španjolaca, 34 posto Nijemaca, 21 posto Francuza te 22 posto Talijana.
O rasizmu u društvenim medijima govore i podaci iz mreže Facebook, koja se suočila i s bojkotom određenih oglašivača koji ne žele tolerirati govor mržnje. U 2018. godini Facebook je uklonio 11,3 milijuna postova, a u 2019. godini gotovo dvostruko više – 21,2 milijuna. U 2020. godini došlo je do prave eksplozije rasističkih objava na ovoj društvenoj mreži. Samo je u prvoj polovici godine evidentirano 32,1 milijuna takvih objava.
Više od 94 posto problematičnih sadržaja Facebook sada otkriva algoritmima strojnog učenja, što je veliki pomak jer sustav može reagirati prije nego li korisnici prijave uvredljive sadržaje. Takozvana "proaktivna stopa" bitna je metrika jer što brže Facebook otkrije, označi ili ukloni sadržaj koji krši pravila, to je manje korisnika potencijalno izloženo takvim sadržajima. U 2018. godini proaktivna stopa je bila između 38 i 60 posto, ovisno o tromjesečju, u 2019. je skočila na 68 do 80 posto.
Facebook definira govor mržnje kao "nasilan" ili dehumanizirajući govor, izjave o inferiornosti, pozive na isključenje ili segregaciju na temelju nekih obilježja ili uvreda. Ove karakteristike uključuju rasu, etničku pripadnost, nacionalno podrijetlo, vjersku pripadnost, seksualnu orijentaciju, kastu, spol, spol, rodni identitet i ozbiljnu invalidnost ili bolest.