Feature telefoni imaju prosječan udio od samo 2%
Postotak se odnosi na tržište mobilnih uređaja u SAD-u, ali njihove isporuke i dalje ostaju dosljedne. Ovi telefoni s fizičkim tipkama i dalje imaju svoje mjesto na tržištu mobilnih telefona zbog svoje cjenovne pristupačnosti, jednostavnosti i robusnosti koja privlače različite korisnike.
Iako pametni telefoni postaju sve pristupačniji tek se trebaju mjeriti s jednostavnošću i izdržljivošću koju nude telefoni s značajkama. U Hrvatskoj su donedavno staromodni mobiteli s tipkama imali udio oko 30 posto, u mrežama domaćih telekom operatora, dok su u prodaji imali udio od 10-ak posto.
Pametni telefoni brzo su postali popularni i još su se brže razvijali kako bi prihvatili nove načine njihove upotrebe za interakciju sa svijetom poput QR kodova, plaćanja bez dodira i GPS navigacije. Iako se čini da svatko u SAD-u posjeduje pametni telefon, postoji baza potrošača koju specifikacije ne zanimaju ili se ne mogu snaći u izgledu pametnog telefona.
Takvi potrošači i dalje biraju jednostavan izgled telefona sa značajkama koje im omogućuju telefoniranje i slanje SMS poruka, ali im nedostaju sva čuda modernog pametnog telefona, poput spajanja podataka iz oblaka i interakcije s aplikacijama.
Što su pametni telefoni dulje na svijetu i ljudi nastave živjeti u digitalnom svijetu usvajanje pametnih telefona nastavit će rasti, ali vjerojatno nikada neće dosegnuti 100%, kažu iz Counterpointa.
Takcvi telefoni i dalje imaju svoje mjesto na tržištu. Baza potrošača za feature telefone obično je sljedeća:
• Radnici u područjima koja zahtijevaju čvrst telefon u slučaju oštećenja (npr. poljoprivreda, rudarstvo, građevinarstvo itd.)
• Slučajevi kriminalne upotrebe za sprječavanje praćenja – telefoni za snimanje
Postoje i noviji slučajevi upotrebe telefona s tipkama. Neki potrošači mogu koristiti takav telefon kao sekundarni uređaj ili za putovanja (manje zabrinuti ako se uređaj pokvari ili izgubi) ili za digitalno odvajanje/prekid od aplikacija, obavijesti i globalne povezanosti koje dolaze s pametnim telefonom.
Ovo su mnogo manji pokretači za telefone s tipkama od gore spomenutih, ali važno je napomenuti jer veliki proizvođači originalne opreme za pametne telefone poput Applea poduzimaju korake za rješavanje koncepta digitalnog odvajanja putem ažuriranja softvera (kao što je nova značajka "fokusiranja" koja korisnicima omogućuje odspajanje s aplikacije/obavijesti za produktivnost ili samo za odmor od povezivanja).
Prepaid kanali nastavit će prodavati takve uređaje kako bi ponudili pristupačnu i dugotrajnu opciju za ljude kojima je potreban samo jednostavan uređaj.