Facebook se odlučio za moderan izgled naočala, čime se žrtvuju određene funkcionalnosti
Facebook je počeo s globalnom prodajom svojih naočala Ray Ban Stories - pametne naočale mogu se kupiti po cijeni od 299 dolara.
Ako ste očekivali naočale koje će vam na staklima projicirati munje i gromove i omogućiti da vidite Facebook informacije za svakog prolaznika kojeg pogledate, ostat ćete razočarani. Facebookove naočale predstavljene su kao dio suradnje s poznatim proizvođačem Ray Ban i imaju potpuno drugu filozofiju.
Umjesto glomaznih i teških pametnih naočala Facebook se odlučio za moderan i neopterećen izgled koji zbog toga žrtvuje određene funkcionalnosti. Na prednjem dijelu okvira naočala nalaze se dvije kamere s kojima možete snimati, a ono što snimite se sinkronizira s posebnom aplikacijom koja se zove Facebook View.
Kamere
Dvije kamere na prednjoj strani imaju po 5-megapikselni senzor i mogu snimiti tridesetak video snimaka od po 30 sekundi ili oko 500 fotografija prije nego što se interna memorija napuni. Fotografije su dostupne u rezoluciji 2592 x 1944 piksela, a video u 1184 x 1184 piksela u 30 fps. Lampice s unutarnje strane naočala obavijestit će vas diskretnim svjetlom o stanju baterije i eventualnim problemima u radu poput pregrijavanja ili greške prilikom snimanja/fotografiranja.
Oko 6 sati autonomije i punjač u futroli
S jednim punjenjem Facebook navodi oko 6 sati korištenja, a stanje baterije možete pratiti i u View aplikaciji kada su naočale povezane s vašim telefonom. Svidjelo nam se i što kutija za naočale ima ugrađen punjač koji kada je na 100% može napuniti naočale tri puta, a dopunjava se preko USB-C kabela koji također dolazi u paketu.
Ono što treba imati na pameti je kvaliteta kamera na Stories naočalama - nije ni blizu modernim pametnim telefonima već su one tu za trenutke kada su vam ruke zauzete ili želite nešto brzo snimiti. Ugrađeni mikrofon i zvučnici omogućuju korištenje naočala za telefonske pozive, ali zvuk ćete čuti preko zvučnika a ne slušalica, što znači da će vašeg sugovornika čuti i svi u vašoj neposrednoj blizini.
Prednost Ray Ban Stories pametnih naočala je činjenica da su one jedva malo teže od regularnih naočala ovog tipa i što ne izgledaju mnogo drugačije od običnih modela. Facebook naglašava i da je moguće dobiti ih s dioptrijskim staklima, što je zaista velika prednost.
View aplikacija za Ray Ban Stories
U Facebook View aplikaciji možete uređivati video filmove i zatim ih dijeliti s drugim aplikacijama na telefonu ili s prijateljima. Naočale imaju naziv Ray Ban Stories i posjeduju fizičku tipku kojom se inicira snimanje, a mogu koristiti i glasovne komande poput “Hej Facebook, snimi video” (doduše, na engleskom).
Napomenut ćemo i da se za sada glasovna komanda može koristiti samo za iniciranje video snimka, ali ne i za fotografije. Kada snimate, diskretna bijela lampica u kutu naočala svijetli kako bi sugovornik znao da ga naočale snimaju.
Glavna prednost ovih naočala je što izgledaju kao sasvim uobičajene, a ne neke “nabrijane” pametne naočale s kojima djelujete kao da ste izašli iz epizode Zvjezdanih staza iz kasnih osamdesetih.
Nisu previše pametne
Nije tajna da su Ray Ban Stories samo stilizirana verzija Snapchat Spectacles, modela koji je predstavljen prije pet godina, ali bez većeg uspjeha. Ove naočale imaju normalna stakla i ne prikazuju ništa na njima, ali imaju zvučnike s obje strane čime se omogućuje da ih koristite kao slušalice preko Bluetooth veze. Kontrole se obavljaju preko dijela koji je osjetljiv na dodir, na boku naočala, a kojim se kontroliraju jačina zvuka i reprodukcija glazbe.
Facebook je očigledno želio postići da njihove pametne naočale budu kao bilo koje druge obične naočale što znači da je ovo korak prema novoj generaciji naočala koje će ponuditi proširenu stvarnost za svoje korisnike, kao dodatni sloj informacija preko onoga što vidite. Uostalom, doktori su počeli s operacijama na daljinu pa je za očekivati da i najveća društvena mreža na svijetu razvija proširenu stvarnost.
Dizajneri su se zaista trudili da ne odstupe od klasičnih naočala, s nešto debljim okvirima i dijelovima koji idu na uši u kojima je skrivena tehnologija. Facebook je svoje naočale ponudio u tri kombinacije popularnih Ray Ban okvira: Wayfarer, Round i Meteor, s 20 različitih kombinacija stilova, boja, veličina i tipova stakla.
Prvi val prodaje obuhvatit će trgovine u SAD-u, Kanadi, Velikoj Britaniji, Italiji, Irskoj i Australiji.