STOP PRIJEVARAMA

POTENCIJALNA PRIJETNJA: Robotski pozivi generirani umjetnom inteligencijom

Autor Davor Dakić

Tvrtkama je sve lakše oponašati glasove slavnih osoba i političkih kandidata

Izvor: TIAM SEONG YEW / Panthermedia / Profimedia

Američka Savezna komisija za komunikacije (Federal Communications Commission - FCC) objavila je jednoglasno usvajanje Deklarativne odluke kojom se priznaje da su pozivi upućeni glasovima generiranim umjetnom inteligencijom "umjetni" prema Zakonu o zaštiti korisnika telefonskih usluga (TCPA).

Presuda odmah stupa na snagu te se odnosi na tehnologiju kloniranja glasa koja se koristi u uobičajenim prijevarama s robotskim pozivima usmjerenim na korisnike, a smatra se nezakonitom. Odluka će glavnim državnim odvjetnicima diljem SAD-a omogućiti nove alate za suzbijanje ovakvih prijevara i osiguravanje zaštite javnosti od dezinformacija.

“Loši glumci koriste glasove generirane umjetnom inteligencijom u neželjenim robotskim pozivima kako bi iznudili ranjive članove obitelji, imitirali slavne osobe i dezinformirali glasače”, rekla je predsjednica FCC-a Jessica Rosenworcel.

Izvor: Kittipong Jirasukhanont / Alamy / Alamy / Profimedia

Porast ove vrste poziva eskalirao je tijekom posljednjih nekoliko godina jer tehnologija sada ima potencijal zbuniti potrošače dezinformacijama oponašanjem glasova slavnih osoba, političkih kandidata i članova uže obitelji.

U studenom 2023. FCC je počeo raditi na evidenciji o tome kako se agencija može boriti protiv ilegalnih robotskih poziva i kako bi umjetna inteligencija mogla biti uključena u sve to. Agencija je postavila pitanja o tome kako se umjetna inteligencija može koristiti za prijevare koje proizlaze iz bezvrijednih poziva, oponašanjem glasova onih koje poznajemo i treba li ova tehnologija biti predmet nadzora prema TCPA-i.

Slično, FCC je također pitao kako nam umjetna inteligencija može pomoći u prepoznavanju uzoraka kako bismo ovu tehnologiju pretvorili u snagu za dobro koja može prepoznati ilegalne robotske pozive prije nego što dopru do potrošača na telefonu.

Izvor: Kittipong Jirasukhanont / Alamy / Alamy / Profimedia

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Zakon o zaštiti korisnika telefonskih usluga primarni je zakon koji FCC koristi za ograničavanje neželjenih poziva. Ograničava upućivanje telemarketinških poziva i korištenje sustava za automatsko telefonsko biranje i umjetnih ili unaprijed snimljenih glasovnih poruka.

Prema pravilima FCC-a od telemarketara se zahtijeva da dobiju prethodni izričiti pismeni pristanak od potrošača prije nego što ih nazovu robotskim pozivom. Ova Deklarativna odluka osigurava da se glasovi generirani umjetnom inteligencijom u pozivima također pridržavaju tih istih standarda.

TCPA daje FCC-u ovlast za građansko provođenje kazni za kažnjavanje robotskih pozivatelja. Komisija također može poduzeti korake za blokiranje poziva telefonskih operatera koji omogućavaju ilegalne automatske pozive.

Osim toga, TCPA podržava pojedinačne potrošače ili organizacije da na sudu pokrenu tužbu protiv robotskih pozivatelja. Na kraju, državni odvjetnici imaju vlastite alate za provedbu koji mogu biti povezani s definicijama robotskih poziva.