Znanstvenici kažu da je unatoč tvrdnjama Googlea da se neprestano bori protiv spama ovo "igra mačke i miša u kojoj pobjeđuju spameri"
Takozvane "SEO spam" stranice prilagođene su tako da budu lako prepoznatljive za Google algoritam te da korisnici na njima mogu pronaći odgovore koje traže.
Sve veći broj "običnih korisnika" interneta, ali i analitičara i drugih (internetskih) stručnjaka, u posljednjih nekoliko godina primjećuje i upozorava da je kvaliteta rezultata Google pretraživanja u ozbiljnom padu.
Unatoč tome što se Google ne slaže s ovom tvrdnjom, zahvaljujući istraživanju koje su proveli njemački znanstvenici sada znate da niste jedini koji primjećuje da su rezultati pretraživanja lošiji nego prije.
Stručnjaci sa Sveučilišta u Leipzigu i Bauhaus-Universität Weimar, uz pomoć kolega iz Centra za analizu podataka i umjetnu inteligenciju u Dresdenu, detaljno su analizirali tisuće rezultata pretraživanja interneta za recenzije proizvoda.
Rezultati njihovog istraživanja pokazali su da je danas na internetu sve više nekvalitetnog sadržaja i stranica prepunih spama optimiziranih za tražilice. Stoga se poveznice na takve stranice često prikazuju umjesto korisnih kao rezultati pretraživanja pomoću Googlea.
Stručnjaci takve web stranice nazivaju "SEO spam", budući da su prilagođene tako da ih Google algoritam pretraživanja lako prepozna, a ne da korisnici svojim upitima pronađu odgovore koje traže, piše Gizmodo.
Ova bi situacija mogla postati još gora u budućnosti, budući da bi umjetna inteligencija (AI) mogla igrati glavnu ulogu u stvaranju web stranica i njihovoj prilagodbi za pregledavanje weba.
Znanstvenici su pretražili internet tražeći recenzije proizvoda, na temelju čega su zaključili da se na vrhu stranice s rezultatima pretraživanja često mogu pronaći tekstovi kreirani isključivo za potrebe tzv. „affiliate marketing“ od kojeg autori zarađuju.
Tražilice, u ovom slučaju prvenstveno Google, ali i Bing i DuckDuckGo, postale su žrtve velikih spam kampanja. A unutar njih se velika količina sadržaja objavljuje kao spam upakiran u npr. lošu recenziju.
Znanstvenici kažu da je unatoč tvrdnjama Googlea da se neprestano bori protiv spama ovo "igra mačke i miša u kojoj pobjeđuju spameri". Ističu da je evidentan trend pada kvalitete tekstova koji se prikazuju na vrhu rezultata pretraživanja.
Google se ne slaže s rezultatima istraživanja. Smatraju da je ono usredotočeno samo na recenzije proizvoda i da ne odražava ukupnu kvalitetu.