SIGURNOST

ZAŠTITA PODATAKA Nestaju poruke u grupnim razgovorima

Autor Krunoslav Ćosić

Povodom međunarodnog mjeseca privatnosti i sigurnosti Viber lansira nove funkcionalnosti

Izvor: Viber

Viber je obostranu enkripciju uveo 2016. godine - u postavkama na Viberu automatski je uključena za grupne i privatne razgovore te ju korisnici ne trebaju dodatno uključivati. Budući da je Viber platforma na kojoj brendovi i korisnici redovito međusobno komuniciraju, ona pruža sve razine sigurnosti uz šifrirani prijenos poslovnih poruka.

Poruke se ne pohranjuju na Viberovim poslužiteljima, veze su sigurne i HTTPS-only tako da šifriranje tijekom prijenosa nudi iznimno visoku razinu sigurnosti za korisnike i brendove. Time su korisnici Vibera sigurni od hakerskih napada.

Povodom međunarodnog mjeseca privatnosti i sigurnosti Viber najavljuje globalno uvođenje funkcionalnosti „nestajućih“ poruka u grupnim razgovorima. Ova funkcionalnost je dostupna od lipnja 2020. u individualnim razgovorima, a od sada sudionici mogu jednostavno uključiti i isključiti tu značajku u bilo kojem grupnom chatu te odrediti žele li da poruke nestanu nakon 10 sekundi, jednu minutu, sat ili jedan dan nakon čitanja.

Izvor: Viber

Ako vas je ipak strah da bi netko mogao napraviti snimku ekrana prije nego li poruka nestane, na uređajima koji koriste Android 6 ili noviji Viber će u potpunosti onemogućiti prosljeđivanje, kopiranje ili snimanje zaslona poruke kada je aktivirana opcija nestajanja.

Za starije verzije Androida i sve korisnike iOS-a članovi grupnog chata bit će automatski obaviješteni ako bilo koji član napravi snimak zaslona poruke koja će nestati. Značajka se može primijeniti na bilo koju vrstu poruke, uključujući fotografije i naljepnice.

Sigurnijima se mogu osjećati i korisnici dok putem chatova komuniciraju s tvrtkama. Sve brendove koje žele imati službenu poslovnu prisutnost na Viberu ručno pregledava i odobrava Viberov tim, a brendovi su dužni prihvatiti pravila o privatnosti korisnika za komunikaciju s korisnicima.

Izvor: Denis Rozhnovsky / Alamy / Alamy / Profimedia

Provjereni poslovni profili dobivaju "plavu kvačicu", što je znak autentičnosti koji korisnicima pokazuje da je brend pouzdan, što omogućuje transparentniju komunikaciju između korisnika i brendova. Pored toga, službeni poslovni račun može sadržavati podatke o brendu, logotipu, adresi i telefonskom broju - sve kako bi korisniku olakšalo provjeru i prepoznavanje stvarnog računa.

Viber se 2020. godine pridružio kampanji #StopHateForProfit kako bi pokazao svoju trajnu podršku zaštiti korisničkih podataka te je istovremeno prekinuo i sve poslovne veze s Facebookom. O ovom je koraku, u svom najnovijem istraživanju, pisao Mozilla Foundation gdje je Viber prepoznat, s općenito pozitivnom ocjenom, kao kompanija koja kvalitetno pristupa svom radu na zaštiti privatnosti.