Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije do toga da su zainteresirani za romantičnu vezu online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele - vaš novac i/ili bankovne podatke
Phising se može opisati kao mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte. U praksi to izgleda ovako: prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Takve e-poruke mogu izgledati identično onom tipu korespondencije koju banke doista šalju. Repliciraju logotipe, izgled i ton stvarnih e-poruka. Traže da preuzmete priloženi dokument ili kliknete na poveznicu. I obično koriste izraze koji ostavljaju dojam hitnosti.
Počinitelji računalnih kaznenih djela oslanjaju se na činjenicu da su ljudi zauzeti; na prvi pogled, takva lažna e-poruka može se činiti legitimnom. Pazite kada koristite mobilni uređaj jer je na mobitelu ili tabletu teže razaznati pokušaj krađe identiteta.
Evo što možete učiniti kako biste spriječili phising:
• Redovito ažurirajte softver, uključujući vaš preglednik, antivirusni i operativni sustav.
• Budite posebno oprezni ako se u poruci e-pošte od "banke" od vas traže osjetljivi podaci (npr. zaporku za online račun).
• Pomno pogledajte e-poštu: usporedite adresu s prethodnim stvarnim porukama iz vaše banke. Provjerite točnost pravopisa i gramatike.
• Nemojte odgovarati na sumnjivu e-poruku, nego je proslijedite svojoj banci tako da sami upišete adresu.
• Nemojte kliknuti poveznicu ili preuzeti privitak, nego upišite adresu u preglednik.
• Ako ste u nedoumici, provjerite na stranici banke ili nazovite banku.