ONLINE KUPNJA

ALIEXPRESS: Morat će odgovoriti na neka pitanja o zaštiti potrošača na internetu

Autor Ivan Vukić

Europska komisija provjerava koliko je poslovanje poznatog internetskog trgovca u skladu s Aktom o digitalnim uslugama

Izvor: Postmodern Studio / Alamy / Alamy / Profimedia

Komisija od društva AliExpress traži više informacija o mjerama koje je poduzelo kako bi ispunilo obveze povezane s mjerama za procjenu i smanjenje rizika radi zaštite potrošača na internetu, posebno u pogledu prodaje nezakonitih proizvoda na internetu, primjerice lažnih lijekova.

Stoga su danas AliExpressu službeno poslali zahtjev za informacijama o skladu s Aktom o digitalnim uslugama. Europska komisija AliExpressa traži da im dostave zatražene informacije do 22. studenoga 2023.

Komisija će na temelju ocjene odgovora društva AliExpress procijeniti sljedeće korake. To bi moglo uključivati službeno pokretanje postupka u skladu s člankom 66. Akta o digitalnim uslugama. Ukoliko Aliexpress dostavi netočne, nepotpune ili obmanjujuće informacije Komisija im, u skladu s člankom 74. stavkom 2. Akta o digitalnim uslugama, može izreći novčane kazne.

Izvor: KSCHiLI / Alamy / Alamy / Profimedia

Ne odgovore li Komisija može odlukom zatražiti informacije. U tom bi slučaju izostanak odgovora u roku mogao dovesti do izricanja periodičnih penala. Razlog za ovakav zahtjev proizlazi iz prethodne odluke kojom je Europska komisija proglasila Aliexpress vrlo velikom internetskom platformom.

AliExpress je dužan poštovati sve odredbe uvedene Aktom o digitalnim uslugama uključujući procjenu i smanjenje rizika povezanih sa širenjem nezakonitog i štetnog sadržaja te sve štetne posljedice na ostvarivanje temeljnih prava.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI